Resulullah’ın anlattığı ümmeti gördüm – Sehvî


304 misr

Yurtdışında sürgünde yaşayan Özbek muhalif, şair Muhammed Salih Abutov’un Mısır’daki katliam üzerine yazdığı şiir.

15 Ağustos 2013

Mısır meydanına bakıp ben bugün,

Tarihte görülmemiş dehşeti gördüm.

Kalbimi yakmada bu halkın feryadı,

Mazlumlara ulaşan külfeti gördüm.

Birazcık insaf edin ey insanlar,

Niye dökülmede kanı masumların,

İnsan suretindeki hayvanların

Halkın başına saldığı afeti gördüm.

Kardeşler, can dostlar, ihvanlar,

Mübarektir sizden dökülen kanlar,

Sabit durmadasınız gitse de canlar,

Ben sizlerde yüce himmeti gördüm.

Böyle bir metânet yok bizlerde,

Şecaat şimşek çakar nurlu yüzlerde,

Yeminler olsun  “Ben sizlerde,

Ümmet için, ulu ibreti gördüm.”

Dağılsanız kalırdınız amanda,

Şeytan’ın vesvesesi bu kadar yaman da,

Hakk’ı talep edip durduğunuz meydanda,

Allah Teâlâ’ya kurbiyeti gördüm.

Bu şiirim bir size kıldığım hitabda,

İçime sığmıyor derdim şu anda,

Rabbimin indirdiği yüce kitabda,

Size vaat ettiği cenneti gördüm.

Denginiz yok şecaatte, gayrette,

Ta’rif etmek mümkün değil bunu elbette,

Size nasib ettiği bu külfette,

Aklımın eremeyeceği hikmeti gördüm.

Sabit durun büyük himmetinizde,

Ümmet için kıldığınız hizmetinizde,

Kardeşlerim sizin sîretinizde

Resulullah’ın anlattığı ümmeti gördüm.

Sahviy (Sehvî)

15 Ağustos 2013

 

Özbek Türkçesinden Türkiye Türkçesine aktaran madali o’g’li

Özgün metin için: siyosat.wordpress.com

Leave a Reply

