Küçük İşaretler – muhammadsalih.com


18.11.2011

Dehşet verici bir hız, korkunç bir telaş var zamanda.

Onun hızını müşahede etmek için en elverişli meydan, insanların görünüşüdür: daha düne kadar sana dost olan bir kişi bugün düşmanların safında, dosttan düşmana  dönüşme süreci bu kadar hızlı!

Yitirişler de ışık hızında: iffet, haya, sadakat, adalet, vicdan; dün vardı, bugün yok!

Gözler, kalpler sanki hırsız girmiş evler gibi bomboş!

Bugün düşmandan korkmuyorum, bugün dosttan korkuyorum.

Düşmanın darbesine karşı tedbirim var, dostunkine yok: çünkü bu darbenin hangisinden geleceğini bilmiyorum.

Eyvah, bu feci duruma alışıyorum!

Şimdi ihanet etseler şaşırmıyorum. İftira atsalar, gözümün içine bakarak yalan söyleseler, namussuzluk ve vicdansızlık etseler, emanete hıyanette bulunsalar bunlara şaşırmaz oldum.

Beni hayrette bırakan şeyler artık başka. Şimdi ben hâlâ nadir olarak karşılaşılaşılan bazı insanları görünce şaşırıyorum.

Meselâ,  sözünde her zaman sadık olan birini görsem!

Ya da biri diğerine sadakat gösteren insanlar hayretimi akıl almaz derecede artırıyor!

Yemeğinizi yeyip, tabağınıza tükürmeyen birini görünce hayrette düşmüyor musunuz?

İmkânı olduğu hâlde sizi sırtınızdan bıçaklamayan biri mümkün mü sizi hayrette bırakmasın?!

Ne derseniz deyin, ben dinini suistimal etmeyen bir din adamı, sözünü Allah için söyleyen bir şair, siyaseti halkı için yapan bir meslek erbabı, gıybet ederek kardeşlerinin etini yemeyen bir topluluğu her görüşümde hayretler içerisinde kalıyorum.

Hatta kendime bile hayret etmeye başladım.

Bu acayip hayrette kalış duygusunun öldüğü bir demde, doğru sözün alay konusuna dönüştüğü bir devirde, hâlâ hayrete düşüyor oluşumdan, hâlâ alay konusuna dönüşecek sözü söylemeye çalışıyor olmaktan hayrete düşüyorum.

Yâ Rab, kulunu sıratımüstakimden ayırma, bu iyice hızlanan ahirzamanında!

Muhammed Salih

 

Türkiye Türkçesine aktaran abdülkadir öğüt

 

http://muhammadsalih.com/2011/11/18/%D0%BA%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BA-%D0%B8%D1%88%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BB%D0%B0%D1%80/

Leave a Reply

