Kırgızistan Ve Özbekistan’a 55 Ton İnsani Yardım


23/06/2010

Kırgızistan’da yaşanan insani kriz sonrası 20 ve 40 tonluk iki yardım uçağı gönderen Türk Kızılayı, toplam 55 tonluk iki yardım uçağını daha bölgeye gönderdi. Bu kapsamda bölgeye hareket eden uçaklardan ilki Özbekistan’ın Andijan kentine, ikincisi de Kırgızistan’ın Osh kentine ulaştı.

Türk Kızılayı Kırgızistan’ın Osh kentinde Özbek ve Kırgızlar arasında meydana gelen çatışmalardan etkilenen ve mülteci konumuna düşen ihtiyaç sahiplerine yardım ulaştırmak için yoğun çaba sarf ediyor.

Bu kapsamda Kırgızistan’a 15 Haziran tarihinde ilk yardım uçağını ulaştıran Türk Kızılayı; gıda, battaniye, mutfak seti ve tıbbi malzeme yardımlarının dağıtımını gerçekleştirdi. İlk etapta bölgeye sevk edilen yaklaşık 20 tonluk acil yardım malzemeleri Kırgızistan Kızılayı’nın işbirliği ile Osh kentinin hem Kırgız hem Özbek mahallerinde yaşayan ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldı. Türk Kızılayı, 19 Haziran tarihinde, 40 tonluk ikinci bir kargo uçağını Kırgızistan’a gönderdi.

Ek Yardım Malzemesi ve Personel

Türk Kızılayı, 22 Haziran Salı günü Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan Özbekistan’ın Andijan kentine 40 tonluk yardım uçağı gönderdi. Andijan’a ulaşan uçakta yer alan gıda kolisi, mutfak seti, şeker, toz deterjan ve sabundan insani yardımları bölgedeki ihtiyaç sahiplerine Türk Kızılayı tarafından dağıtılacak.

23 Haziran Çarşamba günü sabahın erken saatlerinde yine Esenboğa Havalimanı’ndan hareket eden ve gıda kolisi, mutfak seti ve battaniyeden oluşan 15 tonluk insani yardım malzemesi taşıyan ikinci yardım uçağı Kırgızistan’ın Osh kentine ulaştı. Söz konusu yardımlar bölgedeki Kızılay Yardım Delegesi tarafından dağıtımı gerçekleştirilecek.

Türk Kızılayı Toplumsal Hizmetler Koordinatörü Zafer Karakaş, Esenboğa Havalimanı’nda yaptığı açıklamada, “Bu yardımları devam ettirip bölgedeki ihtiyaç sahiplerinin uzun dönem ihtiyaçların tespiti ve yapılabileceklerin belirlenmesi için Kırgızistan’a bir ekip daha göndereceğiz. Bu ekip psikologlardan oluşuyor. Kırgızistan Kızılayı ile birlikte bu faaliyeti koordine edecekler ve aynı zamanda da diğer ekibimiz dağıtımlarına devam edecekler.”

Kızılay üçü psikososyal destek uzmanı olmak üzere toplam dört kişilik yeni bir ekibi de bugün Kırgızistan’a gönderecek.

Özbekistan’da Dağıtımlar Başladı

Türk Kızılayı tarafından bölgeye gönderilen son yardımlar, Özbekistan’ın Andijan kentinde bulunan Jalakuduk Oltin Boshok kampında Türkiye Cumhuriyeti Taşkent Büyükelçiliği Konsolosu Mahmut Sezgin’in de katılımıyla ihtiyaç sahiplerine dağıtıldı.

http://www.kizilay.org.tr/kurumsal/haber.php?t=-Haberler-Kirgizistan.Ve.Ozbekistan.a.55.Ton.Insani.Yardim

Leave a Reply

