Kızılay’ın İnsani Yardım Malzemeleri Andican’a Ulaştı – CİHAN


Kızılay’ın Değişik Malzemelerden Oluşan İnsani Yardım Malzemeleri, Andican’a Getirildi. Yardım Malzemeleri Özbekistan Hava Yolları’ndan Kiralanan Kargo Uçağıyla Ankara’dan Mültecilerin Yerleştirildiği Andican’a Aktarıldı.

Kızılay’ın değişik malzemelerden oluşan insani yardım malzemeleri, Andican’a getirildi.

Yardım malzemeleri Özbekistan Hava Yolları’ndan kiralanan kargo uçağıyla Ankara’dan mültecilerin yerleştirildiği Andican’a aktarıldı. Andican Havaalanı’nda Özbek tarafına teslim edilen insani yardım malzemeleri, daha sonra kamyonlara yüklenerek mültecilerin yerleştirildiği kamplara götürüldü.

Türk Kızılayı’nın Özbekistan’a gönderdiği yardım paketinde, 800 koli kuru gıda, 300 mutfak seti, 298 çuval şeker, 90 koli deterjan, 260 koli sabun gibi öncelikli ihtiyaç duyulan malzemeler bulunuyor.

Kızılay Afet Müdahale Birim Yöneticisi ve Özbekistan Yardım Koordinatörü

Hakkı Ersoy, Türk halkı ve Kızılay’ın her zaman Özbek halkının yanında olduğunu kaydetti.

Ersoy:” Kızılay olarak Kırgızistan’da yaşanan etnik çatışmalardan ötürü hem Oş’taki sıkıntıların giderilmesi ve hem de Özbekistan’a sığınan insanların ihtiyaçlarını gidermek amacıyla Oş ve Özbekistan’a eş zamanlı insani yardım operasyonları başlatmış bulunuyoruz. Bu ayın 13’ü itibariyle bir uçağımız Oş’a ve bugün itibariyle de hem bir uçağımız buraya geldi. Şu anda bir uçak malzeme tekrar Oş’a gönderilmiş durumda. Toplamda bölgeye üç uçak sevk edildi. Özbekistan’a getirdiğimiz insani yardım malzemeleri Andican’a bağlı 6 bölgedeki 42 kampta dağıtılacak.” dedi.

Kızılayı tarafından gönderilen malzemeleri Kızılay temsilcilerinin de hazır bulunduğu bir sırada mülteci kamplarında dağıtıldı. Yardım paketlerini alan kimi mülteciler göz yaşlarını tutamadı.

(Cihan Haber Ajansı)

http://www.haberler.com/kizilay-in-insani-yardim-malzemeleri-andican-a-2119681-haberi/

One Comment to “Kızılay’ın İnsani Yardım Malzemeleri Andican’a Ulaştı – CİHAN”

  1. çok güzel yasmışlar kızılayı çok seviyorum allah razı olsun

Leave a Reply

